opalaniesolariumo nasksięga gościwspółpracanapisz do naskontakt

SOLARIUM 53. już na rynku!

Dwumiesięcznik SOLARIUM® to najczęściej czytane czasopismo fachowe branży solaryjnej w Polsce. Do nabycia w sieci Empik lub poprzez bezpośrednią dystrybucję wydawcy www.solarium.info.pl. Czasopismo o zaskakującej objętości ponad 100 stron poświęcone jest całkowicie branży solarium i tematyce opalania. SOLARIUM® wydawane jest od 1999 roku przez opolskie wydawnictwo Press & Media. Magazyn cieszy się ogromną popularnością ze względu na swoją fachowość, niezależność oraz liczbę publikacji redakcyjnych, które stały się w ostatnich latach dla wielu właścicieli salonów nieodłącznym codziennym narzędziem w ich pracy. Ta opiniotwórcza rola czasopisma SOLARIUM® to efekt ponad 10 lat pracy grona specjalistów, którzy zapraszają serdecznie do lektury kolejnego, już 53. numeru, w którym głównym tematem stała się nowa europejska norma 0,3.


Od redakcji SOLARIUM


Szanowni Państwo, rok 2008 dobiegł końca. Pod wieloma względami był on dla naszej branży ważny. Choć nie odczuwamy tego jeszcze w codziennej pracy, branża solaryjna zmienia się – powoli i konsekwentnie. Stało się już dla wszystkich jasne, że zmiany nas czekają i trzeba się do nich przygotować jak najlepiej. Żebyśmy nie mieli do czynienia z rewolucją narzuconą nam odgórnie, ale z ewolucją, na którą będziemy mieli zasadniczy wpływ.


Zmiany, które nas czekają, nie dotyczą wyłącznie strony legislacyjnej – ustaw, rozporządzeń i ustaleń pomiędzy organizacjami branżowymi. Najważniejsza jest zmiana świadomości nas samych. Wielu właścicieli salonów solaryjnych musi po prostu zmienić spojrzenie na branżę. Nie jest tajemnicą, że wiele z obecnych problemów, z jakimi się borykamy, to efekt zaniedbań i trochę zbyt optymistycznego podejścia do prowadzonego biznesu. Dziś już wiadomo, że coraz mocniejsze lampy, będące odpowiedzią na często absurdalne wymagania klientów, nie są sposobem na sukces. Coraz więcej branżowców rozumie też, że walka na rynku za pomocą ceny to przede wszystkim walka z własnym biznesem i skazywanie go na zagładę. Musimy pracować nad tym, żeby nasze prawo do opalania nie było zagrożone z żadnej strony, a nasz klient czerpał z tego jak najwięcej korzyści.


A ataki na branżę nie ustają. Jeden z nich znowu opisujemy na naszych łamach. Tym razem do krytyki opalania zabrała się gazetka firmowa jednej z sieci drogerii – i jest to o tyle niebezpieczne, że nakład gazetki jest ogromny, więc i poczytność zapewne bardzo duża, mimo jej wątpliwej wartości merytorycznej. Artykuł jest bulwersujący i pełen przekłamań. Jednocześnie dowodzi tego, że komuś zależy na tym, by branża solaryjna była tym „złym”, przeciwwagą dla „bezpiecznych” produktów brązujących, które – niestety – z opalaniem nic wspólnego nie mają.


Jednak walka o lepsze jutro branży nie wyklucza oczywiście troski o codzienne funkcjonowanie salonu. Dlatego serwujemy Państwu również kolejną porcję wiadomości pomocnych przy normalnym prowadzeniu biznesu. Podpowiadamy m.in., jak wykorzystać marketingowo urządzenia opalające. Paradoksalnie to jeden z częściej zaniedbywanych elementów, kryjący w sobie ogromny potencjał mogący przyciągnąć do naszych salonów spragnionych słońca, zdrowia oraz brązu klientów.


Na prośbę wielu czytelników wracamy również do tematu bezpieczeństwa salonu solaryjnego – jak zabezpieczyć się przed rozbojem, napadem, kradzieżą… Mimo że standardy bezpieczeństwa w naszym kraju poprawiają się, wciąż warto dbać o nie we własnym zakresie – skutki zaniedbań mogą nas kosztować znacznie więcej niż prewencja.


Jak w każdym numerze, tak i w tym zamieszczamy również sporą porcję informacji z dziedziny zdrowia. Kolejne doniesienia naukowców z całego świata potwierdzają tezę, że słońce to nasz największy przyjaciel, a kontakt z jego dobroczynnymi promieniami to sposób na zachowanie zdrowia i dobrego samopoczucia – o ile oczywiście nie przekroczymy pewnej granicy. Warto znać zarówno korzyści płynące z opalania, jak i potencjalne zagrożenia – i tą wiedzą dzielić się z klientami. W swoim i ich dobrze pojętym interesie. Owocnej lektury!


Redaktor naczelny

 

Wszystkim zainteresowanym polecamy stronę czasopisma
www.solarium.info.pl.


Spis treści nuemru 53.


NOWOŚCI

A-8 Nowe urządzenia, kosmetyki i technologie w branży solaryjnej


WIEDZA

A-16 Normalne opalanie – czyli jeszcze raz o przyszłości słonecznej branży w Polsce. Część druga Po wielu nadesłanych do naszej redakcji pytaniach dotyczących nowej normy zdecydowaliśmy się na obszerną redakcyjną publikację dotyczącą przyszłości naszej branży w świetle nowych norm europejskich. Podzieliliśmy ją na części – aby rozumieć całą naszą sytuację, potrzebny był spory wstęp zamieszczony w ostatnim numerze naszego czasopisma. W tym rozwijamy temat, a wnioski oraz zdania specjalistów znajdą Państwo w następnych naszych numerach.

 

POLEMIKA

A-24 W prasie znowu straszą Mogłoby się wydawać, że ostatnie doniesienia naukowców na temat pozytywnych aspektów obcowania człowieka ze słońcem powstrzymają antysłoneczne kampanie w mediach wszelkiego rodzaju. Niestety – nic bardziej mylnego. Celem tych kampanii jest tylko i wyłącznie promowanie kosmetyków „brązujących”, przedstawianych jako „zdrowa alternatywa” dla naturalnego opalania. Jedną z najbardziej zjadliwych tego typu promocji znajdujemy w – nomen omen – gazetce promocyjnej sieci drogerii ROSSMANN – SKARB.


A-30 Prawo do opalania Oto kolejna porcja wiedzy o opalaniu w tabletce, którą aplikujemy Państwu przy okazji apelu o świadomość branży. Jednocześnie prosimy o czynną postawę wobec otaczających nas problemów. W okresie, w którym nasza branża jest tak mocno atakowana, zwracamy się do wszystkich właścicieli salonów solarium w Polsce o to, aby swoją postawą pokazali dobrą wolę i pomogli zarówno nam, jak i samym sobie, chroniąc swoje prawa do opalania i świadczenia usług z dziedziny światłoterapii UV.

 

ZDROWIE

A-36 Słońce zwiększa możliwości Dlaczego mężczyźni lubią się opalać? Główne powody są dokładnie te same, co w przypadku kobiet – zwiększenie atrakcyjności fizycznej i poprawa samopoczucia. Opalenizna podkreśla muskulaturę, wyszczupla to, co wyszczuplić trzeba (brzuch!) i eksponuje to, co powinno być wyeksponowane – klatkę, barki, ramiona… Radykalna poprawa samopoczucia i samooceny to bardzo miły dodatek sprawiający, że nie tylko kobiety lubią brąz. Jest jednak coś jeszcze…


A-40 Witamina D poprawia pamięć Im niższy poziom witaminy D we krwi, tym wyższe ryzyko demencji starczej. Do tego zadziwiającego wniosku doszli brytyjscy naukowcy. Badanie, które przeprowadzili na grupie 1760 mieszkańców w wieku 60 lat i starszych, dowiodło, że słoneczna witamina D ma istotny wpływ na kondycję intelektualną człowieka.


42 Łysina – samoobrona organizmu Życiodajne słońce, demonizowane przez przemysł kosmetyczny w XX wieku, broni się samo. Ewolucja i dopasowanie się zarówno koloru skóry, jak i owłosienia przedstawicieli naszego gatunku jest najlepszym tego dowodem. Natura nie chroni człowieka przed słońcem, lecz dopasowuje jego wygląd do niedoboru promieni.

 

POLSKI ZWIĄZEK SOLARYJNY

44 Branża solaryjna 2009 – gdzie jesteśmy, dokąd zmierzamy?
Ostatni rok był niełatwy dla branży solaryjnej. Ogólnoświatowy kryzys przekładający się na sytuację gospodarczą także w Polsce, niepewność co do kształtu uregulowań prawnych dotyczących branży solaryjnej, liczne informacje w mediach na temat poparzeń osób korzystających z solariów – to wszystko oddziaływało na funkcjonowanie rynku.

 

KALENDARZ TARGÓW, OGŁOSZENIA DROBNE

A-48 Imprezy targowe 2009, ogłoszenia drobne, konkurs dla prenumeratorów

 

PREZENTACJE

B-6 Supre dla indywidualistów Ile wiesz o swoich klientach? Lubią ciszę i spokój? A może chcą błyszczeć? Uważają, że różowy to nie kolor, tylko stan ducha? Podoba im się elegancja francuskiej arystokracji? Potrzebują zastrzyku energii? A może chcą się po prostu wyluzować? Każdy jest inny? To doskonale – Supre przygotowało szczególne balsamy dla szczególnych ludzi.


B-10 Blue Solar w Gliwicach Salonów spod znaku Blue Solar wciąż w naszym kraju przybywa. 12 grudnia 2008 roku w Gliwicach, w dawnym domu towarowym Ikar zostało otwarte kolejne „błękitne” solarium. Studio, choć urządzone zgodnie z dotychczasową linią Blue Solar, jest jednocześnie inicjatywą nowatorską.


B-12 Abacosun SPA Abacosun Spa to wspaniałe, pachnące zabiegi i bogata gama produktów do domowego spa i codziennej pielęgnacji ciała. W kolorowych butelkach i słoikach kryją się magiczne formuły, które wygładzają, wyszczuplają i odmładzają ciało.


B-14 Odnowa biologiczna w solarium Rynek usług kosmetycznych, zwłaszcza zabiegów na ciało, wykazuje tendencje wzrostowe. Ten trend stwarza nowe możliwości rozwoju dla gabinetów solarium. Wprowadzenie nowych usług do oferty zwiększa grupę klientów, tym samym powiększając znacznie dochody.


B-16 ONYX Tan Club Firma JJ Power, Generalny Dystrybutor amerykańskich kosmetyków solaryjnych marki Onyx®, wprowadziła z początkiem listopada wyjątkową promocję – Onyx Tan Club. Poza ciekawą stroną organizacyjną (jasne zasady przyznawania punktów oraz nagrody) marka Onyx® może pochwalić się nową, ciekawą stroną internetową.


B-18 Postaw na Prestige, wyróżnij się przez ISO Słowo „prestiż” kojarzy się ze stosownością, doskonałością i wyróżnieniem. Niemieckie lampy PRESTIGE, działające na podstawie Inteligentnego Systemu Opalania ISO, doskonale wkomponowują się w jego znaczenie, a ich stosowanie wpływa niezwykle pozytywnie na prestiż i standard solarium.


B-20 Australian Gold & Cheers – nowości 2009 Początek roku to czas prezentacji najnowszych produktów Australian Gold®. Rok 2008 dla lidera branży kosmetyków solaryjnych był wyjątkowym sukcesem, gdyż udało się umocnić pozycję kosmetyków w Europie, w tym także w Polsce.


B-22 PRO IMEX – zaproszenie na słoneczny weekend
Już po raz trzeci w siedzibie firmy Pro Imex w Osielsku organizowane są „drzwi otwarte”. Ta nowatorska impreza na stałe wpisała się do kalendarza solaryjnego w Polsce.


B-24 Nowości TANNYMAXX Nowe kolekcje kosmetyków powinny zadowolić nawet najbardziej wymagających miłośników opalania. Opalenizna rodem z Hollywood, japońskiej mangi, specjalna seria stworzona z myślą o specyficznych potrzebach twarzy czy też kosmetyki przeznaczone wyłącznie dla mężczyzn – oto nowe propozycje Tannymaxx.


B-28 Ukraina wibruje na Comecie Konstruktorzy firmy SOLAR-TECHNIK w 2008 roku odnieśli niebywały sukces zarówno w kraju, jak i poza jego granicami. Na targach Beauty- SALON-Ukraina w Kijowie kabina COMETA made in SOLAR-TECHNIK, którą prezentowała tamtejsza firma SANNA z Łucka, otrzymała złoty medal.


B-30 Rollmaster – sprawdzona metoda Rollmaster, urządzenie do masażu wyszczuplającego i redukującego cellulit, budzi obecnie szerokie zainteresowanie.


B-32 FLAME – dlaczego właśnie taka nazwa? To dobre pytanie. Lecz jakie inne słowo odda tyle cech użytkowych i funkcjonalnych? Jakie inne słowo pozwoli uchwycić wszystkie te cechy, które chcielibyśmy zebrać w jednym słowie dla opisania tej jednej, wymarzonej lampy?


MARKETING

B-34 Sprzęt opalający a promocja salonu Każdy, kto prowadzi salon solaryjny, wie, jak ciężko jest znaleźć odpowiednią drogę dotarcia do klienta. Dziś omówimy jedną z najczęściej zaniedbywanych…


B-40 Promocja niejedno ma imię Promocja to jedno z najbardziej „nośnych” słów, jeśli chodzi o reklamowanie salonu. Spróbujemy „ugryźć” temat z nieco innej strony i omówić kilka nietypowych sposobów promowania salonu – przypominając jednocześnie kilka kardynalnych zasad, których warto się trzymać.


WIEDZA

B-44 Bezpieczeństwo przede wszystkim Jak zabezpieczyć się przed włamaniem? Jak ustrzec się przed bandyckim atakiem, chuligaństwem, kradzieżą, jak zapewnić bezpieczeństwo personelowi i klientom?


B-50 Niels Ryberg Finsen – ojciec współczesnej helioterapii Sylwetka człowieka, który jako pierwszy ujarzmił słońce i wykorzystał je w medycynie.


ZDROWIE

B-53 Zdrowie z solarium Kolejne badania naukowców zajmujących się zdrowiem i prawidłowym funkcjonowaniem organizmu ludzkiego pokazują, że kontakt z promieniami UV może mieć zbawienny wpływ na nasz organizm.


B-54 Czy kobiety w ciąży mogą się opalać w solarium? „Lampy solaryjne pomagają nienarodzonym dzieciom w zapobieganiu osteoporozie” – tak brzmiał tytuł publikacji niedzielnego wydania „Timesa”. W obliczu najnowszych wyników badań opalanie podczas ciąży staje się sprawą dyskusyjną…

 

SOLARIUM to zastrzeżony znak słowno-graficzny.

Copyright 2009 PRESS&MEDIA


Tematy: