opalaniesolariumo nasksięga gościwspółpracanapisz do naskontakt

Dzieci

1 2

Powrót krzywicy? To realne zagrożenie wtorek, 22 czerwiec 2010 r.

Jak donosi specjalistyczne czasopismo medyczne British Medical Journal, postępujący deficyt witaminy D notowany u mieszkańców wielkiej Brytanii skutkuje powrotem choroby, która przez wielu została dawno zapomniana – krzywicy. Zdaniem autorów artykułu - profesora Simona Pearce1`a i doktora Time`a Cheethama, ludzie stanowczo zbyt mało czasu spędzają na słońcu. Kontakt z ultrafioletem jest jedyną gwarancją zapewnienia organizmowi właściwego poziomu witaminy D.

Słońce i solarium - czy opalanie faktycznie szkodzi naszym dzieciom? sobota, 21 listopad 2009 r.

Bundestag, izba niższa niemieckiego parlamentu, uchwalił zakaz opalania w solarium poniżej 18 roku życia. To bardzo kontrowersyjna ustawa w świetle liberalizacji współczesnego prawa - pisze InnovaWeb w portalu zatytułowanym „magazyn domowy” jak i wiele innych portali internetowych, szukających sensacyjnych wiadomości wstrząsających naszym społeczeństwem. Może, jeśli wrzucimy do doniesień dzieci oraz Bundestag to wstrząsną one bardziej...

Ankieta Radia Zet – solarium od 18 lat? niedziela, 16 sierpień 2009 r.

Apel do wszystkich miłośników zdrowego opalania o to, aby dołączyli się do wypełnienia ankiety Radia Zet zamieszczonej na stronie głównej portalu www.radioz.pl. Celem ankiety jest wprowadzenie zakazu opalania osobom nieletnim, a więc porównanie słońca i solarium do papierosa! Czy możemy stać bezczynnie, jeśli manipulujące społeczeństwem media decydują o tym, o czym – jak widać – nie mają pojęcia?

Słońce i nasze zdrowie! Wywiad z prof. Johanem Moan. niedziela, 9 sierpień 2009 r.

Pierwszy wywiad ze światowej sławy naukowcem norweskiego Centrum Onkologicznego w Oslo, profesorem Johan Moan dr. fizyki, wykładowcą uniwersyteckim, znanym z obszernych badań dotyczących witaminy D3 oraz promieni ultrafioletowych. Jego prawdziwa przygoda ze słońcem rozpoczęła się przed wielu laty, kiedy to, wraz z dużym zespołem naukowców otrzymał zadanie polegające na udowodnieniu negatywnego wpływu słońca na powstawanie i rozwój nowotworów.

ICP 2009 - Więcej słońca w rozsądnej dawce! środa, 5 sierpień 2009 r.

Rozgorzały dyskusje o słońcu i jego wpływie na życie i jak widać zdrowie naszej planety. Nie tylko niemieccy politycy przyłączyli się do dyskusji, wprowadzając chyba zbyt pochopnie w życie nową ustawę o korzystaniu ze sztucznego słońca, ale również naukowcy z całego świata ponownie dyskutują o wadach i zaletach promieni słonecznych. Podczas rocznego kongresu w Dusseldorfie, w którym udział wzięło ponad 500 osób,

Prawda o słońcu może być tylko jedna! Prof. M. Holick poniedziałek, 3 sierpień 2009 r.

Wywiad prof. Michaelem Holickiem z Bostońskiej Akademii Medycznej, amerykańską i zarazem ogólnoświatową sławą w dziedzinie fotobiologii i dermatologii, naukowcem, który od 30 lat poświecił się badaniu wpływu witaminy D na nasze zdrowie, dwukrotnie nominowany do Nagrody Nobla, autorem głośno komentowanej w środowisku medycznym książki „Korzyści ze słońca”.

Solarium tylko dla pełnoletnich? piątek, 19 czerwiec 2009 r.

Debaty na temat szkodliwości opalania trwają nieprzerwanie, tak jak i badania, które ostrzegają o masowej epidemii niedoborów witaminy D3. Niedobory te prowadzą nie tylko do powstawania wielu nowotworów, ale także do wad rozwoju i wielu innych groźnych chorób. Informacje wraz ze źródłem znaleźć można na portalu www.zdrowe-opalanie.pl. ::::

Znany onkolog radzi – OPALAJMY SIĘ CZĘŚCIEJ! wtorek, 3 marzec 2009 r.

W zalewie informacji, które ostrzegają przed „zgubnym” wpływem słońca na nasz organizm, czasami zdarza się publikacja o wydźwięku wręcz przeciwnym. Jeżeli na dodatek autorem tej publikacji jest lekarz specjalizujący się w walce z nowotworami – tym bardziej warto ją przedstawić. Oto tłumaczenie artykułu z dziennika „Daily Mail”. ::::

Słoneczna witamina pomocna w naturalnym porodzie piątek, 9 styczeń 2009 r.

Liczba porodów z cesarskim cięciem wzrasta. Powodem tego nie jest moda ani też wygoda przyszłych matek. Jednym z zatrważających powodów – zdaniem lekarzy oraz naukowców –są deficyty witaminy D. To właśnie poziom tej witaminy ma istotny wpływ na przebieg porodu naturalnego. Odpowiedzialna jest ona bowiem m.in. za siłę i sprawność mięśni oraz gęstość kości. Jej deficyt utrudnia poród naturalny... ::::

Burka pozbawia kobiety twarzy, ciała, jak również zdrowia czwartek, 8 styczeń 2009 r.

Słoneczna witamina D to życiodajna siła, bez której człowiek nie może normalnie funkcjonować. Słońce nie tylko nas ogrzewa, ale także za sprawą niewidzialnych promieni ultrafioletowych dostarcza naszemu organizmowi niezbędnej do jego poprawnego funkcjonowania witaminy D3. Ten naturalny mechanizm zagwarantowany przez naszą ewolucję dopasował nas do życia na naszej planecie. Odpowiednio wysoki i stały poziom witaminy D3... ::::

Słońce i witamina D zapobiegają i leczą cukrzycę poniedziałek, 22 grudzień 2008 r.

„Let the Sunshine In!” (Wpuście słońce!) – tym cytatem czasopismo naukowe „The Diabetes Educator” zatytułowało opracowanie naukowe na temat znaczenia słonecznej witaminy D3 w prewencji i terapii cukrzycy. Naukowcy podkreślają po raz kolejny, jak ważne jest słońce i witamina D, którą nasz organizm dzięki niemu zyskuje w walce z chorobami cywilizacyjnymi. I to nie tylko u dorosłych, ale również u dzieci. Zimą, w naszej szerokości geograficznej... ::::

Niedobory słonecznej witaminy D powodem otyłości dzieci piątek, 19 grudzień 2008 r.

Zatrważająco duża grupa dzieci i młodzieży wykazuje znaczne deficyty witaminy D. Jej brak u dorosłych to powód chorób, które już zyskały miano cywilizacyjnych. Należą do nich m.in. osteoporoza, cukrzyca, choroby układu krążenia, a nawet nowotwory. Przy takim scenariuszu banalny wydaje się wynik najnowszego badania dotyczącego braków witaminy D u młodzieży, a przede wszystkim u młodych dziewcząt... ::::

Zęby dziecka zależne od nastawienia mamy do słońca! niedziela, 14 grudzień 2008 r.

Osłabienie i wypadanie zębów to kolejny, bardzo niekorzystny i uciążliwy w życiu człowieka skutek niedoboru witaminy D. Witamina D ma bezpośredni wpływ na prawidłowe ukształtowanie i gęstość kości, a tym samym na stan uzębienia. Poziom tej witaminy może już w brzuchu mamy zdecydować o pięknym białym uśmiechu lub też… o jego braku. Przyczyn tego zjawiska szukaliśmy dotychczas tylko w diecie i braku higieny. ::::

Witamina D zapobiega cukrzycy typu I u dzieci niedziela, 14 grudzień 2008 r.

Zwiększenie poziomu witaminy D może uchronić dzieci przed zachorowaniem na cukrzycę typu I – wynika z najnowszych analiz naukowców brytyjskich, o których informuje pismo "Archives of Disease in Childhood". Już dotychczasowe badania sugerowały, że niedobory witaminy D u dzieci mogą podnosić ryzyko zachorowania na cukrzycę typu I (insulinozależną). Podawanie małym dzieciom preparatów z witaminą D lub ich kontrolowany kontakt z promieniami słonecznymi może więc zapobiegać groźnej chorobie. ::::

Dziecko zdrowe już w czasie ciąży – dzięki witaminie D sobota, 13 grudzień 2008 r.

Niski poziom witaminy D podczas ciąży może zaburzać wapnienie zębów mlecznych – ostrzegają naukowcy z Kanady podczas Zjazdu Międzynarodowego Związku Dentystów w Toronto. Witamina D może chronić płód przed infekcjami, gdyż pobudza produkcję związku przeciwbakteryjnego w łożysku – odkryli naukowcy z USA. „Lampy solaryjne pomagają nienarodzonym dzieciom w zapobieganiu osteoporozie” – tak brzmiał tytuł jednej z publikacji „The Sunday Times”... ::::

Odlot ze słoneczną witaminą D! wtorek, 9 grudzień 2008 r.

99 dziewcząt w wieku szkolnym (12 do 15 lat) skakało wzwyż. Zwyciężyły dziewczyny, w których krwi znajdowało się najwięcej witaminy D! – tak w filmowym skrócie mógłby brzmieć rezultat badania przeprowadzonego przez University of Manchester. Angielscy naukowcy wykazali, że istnieje związek między obecnością witaminy D w postaci serum 25(OH) D we krwi a siłą i efektywnością mięśni u dzieci i młodzieży. ::::

Brak słońca w ciąży groźny dla dziecka sobota, 6 grudzień 2008 r.

Ponad 91% kobiet w ciąży cierpi zimą na niedobory witaminy D. Do tego wniosku doszła niedawno grupa badaczy Uniwersytetu Cork w Irlandii. Szczególnie w okresie od października do marca notuje się znaczące braki tej „słonecznej” witaminy w organizmie. Sprawa jest o tyle poważniejsza, że brak witaminy D3 w organizmie kobiety ciężarnej ma negatywny wpływ nie tylko na nią, ale przede wszystkim na jej nienarodzone dziecko, prowadząc do... ::::

Opalanie najlepszą prewencją piątek, 12 wrzesień 2008 r.

Opalanie to nie tylko brąz! Nasłonecznianie naszej skóry to przede wszystkim, zbyt często zapominany szereg biopozytywnych przemian, do których należy między innymi, synteza witaminy D3. Witamina ta odpowiedzialna jest za stopień przyswajania wapnia, a więc za fundament oraz przyszłą kondycją naszych kości.

Ochrona dzieci pod znakiem zapytania! czwartek, 17 lipiec 2008 r.

Kosmetyki chroniące dzieci przed nadmiarem słońca stają się co roku, szczególnie w okresie lata, przedmiotem burzliwej dyskusji. Czy chronią one wystarczająco nasze dzieci? Czy mogą być niebezpieczne? Czy potrafimy je w odpowiedni sposób stosować? Czy używamy ich wystarczająco często? Na wszystkie pytania nie znajdziemy szybkiej i uniwersalnej odpowiedzi, na większość z nich po części odpowiada czerwcowe wydanie niemieckiego magazynu OEKO-TEST

Młodzież parzy się regularnie podczas opalania! piątek, 11 lipiec 2008 r.

W czasie, kiedy eksperci zastanawiają się nad zakazem opalania młodzieży w salonach solaryjnych, ta sama młodzież dogadza sobie, często aż do bólu, na plażach, kamionkach, dachach i balkonach. Poparzeniom ulegają zarówno ci, którzy używają kremów ochronnych jak i ci, uważający się za mocniejszych, czyli miłośnicy opalania na sucho.
1 2
Money.pl - Kliknij po więcej
1 sierpnia 2010
Źródło: MeteoGroup

Tematy:

Press & Media • czasopisma: solariumcabinesSUN-linegiełdakonkurs heliosskincontrolsolitudesVTM